Spelregels informatiebijeenkomst

Het houden van een videoconference via Microsoft Teams wordt intensiever naarmate de groep groter wordt. Om de informatiebijeenkomst zo soepel mogelijk te laten verlopen, hebben we een aantal spelregels opgesteld. 

Algemene spelregels

  • Om de bijeenkomst niet te storen, verzoeken we u tijdig in te loggen (uiterlijk 5 minuten voor start).
  • Om achtergrondgeluiden zoveel mogelijk te beperken, vragen we iedereen de microfoon en camera uit te zetten.
  • Tijdens de bijeenkomst is vragen stellen mogelijk via de chat. Na de presentatie worden de vragen beantwoord.

Tips gebruik laptop of pc

Bovenin uw scherm is de besturingsbalk zichtbaar.

Printscreen van besturingsbalk laptop camera en microfoon omcirkeld
Figuur 1

Door op het camera-icoon en het microfoon-icoon te klikken kunt u uw camera en microfoon uitzetten (zie figuur 1).

Printscreen van besturingsbalk laptop chatfunctie omcirkeld
Figuur 2

Ook de chatfunctie vindt u in de besturingsbalk terug (zie figuur 2).

Tips gebruik smartphone of tablet

Op uw smartphone krijgt u door te tikken op het scherm de besturingsbalk te zien (zie figuur 3).

Printscreen van besturingsbalk smartphone microfoon camera en chatfunctie omcirkeld
Figuur 3: Scherm smartphone

Door op het camera-icoon en het microfoon-icoon te klikken kunt u uw camera en microfoon uitzetten.

Rechtsboven in vindt u het symbool voor de chat.

Let op: als u naar de chat gaat, ziet u het beeld van de presentatie niet meer. U kan nog wel steeds het geluid horen. Terwijl u in de chat zit, ziet u bovenin een balk waarmee u terug kan keren naar de bijeenkomst en de presentatie.