Spelregels informatiebijeenkomst

We hebben gemerkt dat het houden van een videoconference via Microsoft Teams intensiever wordt naarmate de groep groter wordt. Om de informatiebijeenkomst zo soepel mogelijk te laten verlopen, hebben we een aantal spelregels opgesteld. 

Algemene spelregels

  • Om de bijeenkomst niet te storen, verzoeken we je tijdig in te loggen (uiterlijk 5 minuten voor start).
  • Om achtergrondgeluiden zoveel mogelijk te beperken, vragen we iedereen de microfoon en camera uit te zetten.
  • Tijdens de bijeenkomst is vragen stellen mogelijk via de chat. Na de presentatie worden de vragen beantwoord.

Tips gebruik laptop of pc

Bovenin je scherm is de besturingsbalk zichtbaar.

Printscreen van besturingsbalk laptop camera en microfoon omcirkeld
Figuur 1

Door op het camera-icoon en het microfoon-icoon te klikken kan je je camera en microfoon uitzetten (zie figuur 1).

Printscreen van besturingsbalk laptop chatfunctie omcirkeld
Figuur 2

Ook de chatfunctie vind je in de besturingsbalk terug (zie figuur 2).

Tips gebruik smartphone of tablet

Op je smartphone krijg je door te tikken op je scherm de besturingsbalk te zien (zie figuur 3).

Printscreen van besturingsbalk smartphone microfoon camera en chatfunctie omcirkeld
Figuur 3: Scherm smartphone

Door op het camera-icoon en het microfoon-icoon te klikken kan je je camera en microfoon uitzetten.

Rechtsboven in vind je het symbool voor de chat.

Let op: als je naar de chat gaat, zie je het beeld van de presentatie niet meer. Je kan nog wel steeds het geluid horen. Terwijl je in de chat zit, zie je bovenin een balk waarmee je terug kan keren naar de bijeenkomst en de presentatie.